Är det konstigt att jag fortfarande kan dom utantill, även rörelserna?

Dessa är de jag fortfarande kan nynna på såhär 12 år senare. Vem är det som kommit på dom? Har alla svenska barn sjungt dessa? eller är det Umeå-ramsor? Ersboda-ramsor? Glassgränd-ramsor? Moa och Sanna-ramsor? I NEED ANSWERS!!! I'm losing my senseees!! (Ross) Hör av er om ni vill veta rörelserna. Då kan jag demonstrera.

A minni minni ma
macaråni fifti fa
fifti fa fa fa
pappa ga ga ga
han är seb seb seb
han är do do do
som en gammal rutten ko
mu mu!

Si macaråne
maroste maroste
de o de o puss puss puss
de o de o puss puss puss
ett, två, tre!

Sissi come play me
come back to see(ar) me
and ding dong darling please
and ding dong round round round
pling plong!

My name is X-lady, X-lady
chica chica boom boom
Charlie Chaplin, Charlie Chaplin
i love you
you love me to
hälsan för halsen
BRONSOL!

Coca-cola
pepsi-cola
fanta light
en liten sprite
a si si si
a no no no
a si
a no
to Mexico
to Mexi coca-cola light!

Kommentarer
Postat av: janze

hahaha jag sjöng exakt samma ramsor i ungdomen ;) haha så det kanske är en ersboda grej!

2009-04-11 @ 00:54:26
Postat av: sanna

hahahaha jag dör. men slutet på cocacola-ramsan minns jag som

a si

a no

da mexico

da mexi coca cola fanta light och en sprite !



"och en sprite" ska liksom betonas starkt, tänk OCH - EN - SPRITE !

2009-04-13 @ 19:16:24
Postat av: Emma

hahaha hahaha hahaha, Moa du är genial!

2009-04-15 @ 22:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0