Hjältinnan, räddarinnan, Gud eller heliga Maria

Jag inte riktigt vad jag ska kalla henne, men hon är i alla fall en räddare i nöden! Jag insåg idag efter en hemsk hemsk dag på jobbet att jag glömt mitt tågkort och kommer alltså behöva böta 900 kronor eftersom att det alltid är kontroll på det tåg jag åker från jobbet. Tappade helt hoppet och har nog aldrig känt mig så less.

Då kommer hon! Hon red in på en vit häst på stationen och erbjöd sig att betala min biljett när kontrollanten kom. Jag tackade så hjärtligt och sa att jag skulle komma till hennes jobb imorgon och betala tillbaka, men hon log bara vänligt och sa på knagglig norska att det behövdes absolut inte. "Kanske jag kommer till Sverige någongång och behöver hjälp, och då hjälper någon mig". Världens vänligaste människa.

Hon såg för övrigt ut exakt som panta mera-kvinnan vilket bara gjorde det hela ännu bättre. Tack återigen till henne!

 





Kommentarer
Postat av: sanna

ahhh underbart!

2009-04-20 @ 22:42:31
Postat av: sanna igen

för övrigt: efter din historia känner man ändå att man vill göra en kraftansträngning med det här med pantandet. aldrig mera slarva liksom.

2009-04-21 @ 11:50:27
URL: http://sannamaark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0