Ketchup

Min käre mor har lärt mig många saker i livet, men en sak som hon kanske lär mig lite oftare än andra saker, är teorin om ketchup-effekten. Det känns som jag ofta hör henne säga i en utandning "Ja, det är ketchup-effekten det."

Och jag har alltså haft lite ketchup här i Oslo nu! Har sökt jobb som attans, men de flesta man lämnar CV till ger något flummigt svar om att allt är möjligt närmare sommaren. Men! Nu har jag fått tre jobb, ketchup, ketchup!

Jag valde ett cafeteria/fik-jobb i Lilleström vilket är på vardagarna, sen ett kvälls/helgsjobb på en uteservering på Aker Brygge. Cafeteriajobbet är bara april ut, så från maj fick jag jobba mer på uteserveringen vilket känns kul! Heja heja

Har för övrigt återupptäckt Run's house, så nu blir det te och sjöjungfru-ställningen-i-soffan-med-fjärren-i-handen-!

Over n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0