Syrran är tänd på Bert-stjärt, syrran är tänd på beeää....

Jag kommer då och då på mig själv att tänka på konstiga saker som oftast hänt för en lång tid sedan och inte alls borde ta plats i mitt huvud. Vissa saker har bara konstigt nog fastnat och vägrar ge bort platsen till något annat jag kanske hellre vill komma ihåg. Exempel:

VK eller lokala nyheterna eller vilka det nu var gjorde en liten programserie om min systers klass när de gick i nian eller åttan. kanske var det åttan eftersom att de alltid pratade om betyg i intervjuerna. Jag borde då alltså ha varit 11 år när detta spelades in. Jag minns att jag en gång överhörde (läs tjuvlyssnade med mitt spion-kit) på Sanna och Frida när de pratade om detta och att Frida sa att de förmodligen råkade filma henne i klassrummet då hon slängde skräp på golvet.
Ja. Mer spännande än så var det inte. Lite dråpligt sådär. Men detta har alltså fastnat i huvudet, och dyker upp inte alltför sällan. Varför?

Jag tog en aerobics-kurs i tvåan eller hösten i trean på gymnasiet för att få ett lättförtjänt betyg. I kursen ingick det givetvis en del teori om kroppens uppbyggnad, musklers uppbyggnad bla bla bla.. minns inte ett jota av det. Men det jag däremot minns var hur, enligt den 60-åriga aerobicsinstruktörs-kvinnan, "man skulle snacka i gymmet". T.ex. så kunde man gå fram till någon på gymmet och säga med stockholmsdialekt a la 60-tal, "Tjeena, haru treenat gluttarna?"

Bra kunskap att hålla kvar i huvudet tydligen. Det är verkligen det enda jag minns av den kursen. Tackarr.


Skulle ju kanske vara bättre om saker som min bankomatkod, pinkod, kompisars mobilnummer eller annat strået viktigre kunde gräva sig fast i minnet. Men icket.

Nu vart det mkt text här, långa inlägg är tråkiga, jag vet. förlåt. Här får ni en bild på slutet så det känns lite bättre.



Vill man bli fin får man lida pin. Vi vart blondare iaf !


Kommentarer
Postat av: sanna

TYPISKT frida att slänga skräp på golvet då, ligist redan då. och vad gäller bilden på dig och julia så skrattade jag och du har typ samma form och volym i håret som du hade på ditt första klasskort. minns du? svart tröja, trollunge-hår?

2009-05-27 @ 13:07:48
URL: http://sannamaark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0